Tovorni promet in hitrost

Pogosto se zgodi, da moramo določeno blago čim prej spraviti do neke točke, ki je praktično na drugem koncu sveta. V takšnem primeru ladijski tovorni promet verjetno ne bo najboljša izbira, saj njegova odlika pač ni hitrost. Vendar pa so po drugi strani prav tako neredke situacije, ko časovna komponenta ni bistvena, je pa zato toliko bolj pomembna čim nižja cena – v tem primeru so ladje zagotovo ena od prvih izbir. Tovorni promet, ki poteka po morju, namreč spada med najcenejše načine za prevoz blaga. Verjetno je prav to eden ključnih razlogov, da tovorni promet večinoma ne poteka po kopnem, ampak kar v 90 odstotkih z ladjami. Prednost ladje je tudi ta, da je mogoče nanjo natovoriti precej več tovora kot na druga prevozna sredstva. Pojavljajo pa se celo prizadevanja, da bi še povečali učinkovitost te oblike tovornega prometa, in sicer z uvedbo računalniško vodenih ladij brez posadke. 

tovorna ladja

Kombinacija različnih tipov tovornega prometa

Ladje imajo kljub številnim prednostim tudi zelo očitno slabost – ovira, ob katero ladijski tovorni promet slej ali prej trči, je seveda kopno. Pogosto pa ni dovolj, da spravimo določeno blago zgolj do obale, zato je v večini primerov nujna kombinacija ladje z drugimi načini tovornega prometa, večinoma s cestnim. Za načrtovanje najbolj smiselne kombinacije transporta blaga običajno poskrbijo strokovnjaki s področja logistike.

Ladje in preprečevanje poškodb tovora

Zaradi precej dolge poti in obilice tovora je nujno, da blago pri odpremi ustrezno zaščitimo, kar še posebej velja za bolj občutljive kose. Poleg tega je treba upoštevati tudi, da natovarjanju in raztovarjanju z ladje pogosto potekata v precejšnji naglici (kar je sicer značilno za praktično ves tovorni promet), zato dodatna zaščita ne bo odveč.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn